Nasvet: pred odpremo izdelkov je smotrno palete fotografirati iz vseh zornih kotov

Nasvet: pred odpremo izdelkov je smotrno palete fotografirati iz vseh zornih kotov
Pred odpremo izdelkov je smotrno fotografirati palete

Se vam je že zgodilo, da ste kupcu odpremili izdelke ali material, nato pa od kupca prejeli reklamacijo, da so prejeli poškodovane izdelke? Če se vam to še ni zgodilo, se vam slej kot prej zagotovo bo.

Da bi se izognili nesporazumom okoli odgovornosti pri nastanku škode, je Mednarodna gospodarska zbornica razvila niz trgovinskih pogojev, ki so danes globalno priznani. Pogoji trgovanja, znani tudi kot incoterms, določajo, kdaj se lastništvo izdelkov prenese od dobavitelja na kupca. Skupaj z lastništvom se določata tudi odgovornost za izgubo in škodo ter prevozni stroški. Incotermsi pa žal ne določajo način odkrivanja škode.

Nasvet: pred odpremo izdelkov je smotrno palete fotografirati iz vseh zornih kotov
Incoterms

Ne glede na to, kje je poškodba izdelkov nastala (torej pri dobavitelju, med samim prevozom, med prekladanjem v skladiščih), je smotrno, da dobavitelj razpolaga z dokazili, da škoda ni nastala ob času odpreme.

Skozi leta dobav smo se znašli tako, da pred odpremo izdelkov oz. embalaže palete vedno fotografiramo in jih v izogib morebitnim težavam po e-mailu skupaj z dobavnico ali fakturo pošljemo kupcu. V primeru, da kupec kljub temu dobi poškodovane izdelke, ima v rokah dober argument, da od prevoznika terja odškodnino za nastalo škodo.