Od dobavitelja ste prejeli material neustrezne kakovosti. Kaj storiti?

Kaj storiti, če ste od dobavitelja prejeli material neustrezne kakovosti?

Če berete te vrstice, se v kakšnem podjetju najverjetneje ukvarjate z nabavo izdelkov ali materiala, lahko pa ste eden izmed naših konkurentov. Ne glede na to, kdo ste, nas veseli, da so vas naše besede pritegnile k branju, in upamo, da vam bodo tudi koristile.

Kot pravi moder pregovor iz naše bivše skupne domovine “bolje spriječiti nego liječiti” (bolje preprečiti kot zdraviti), je tudi pri nabavi materiala smotrno že takoj na začetku poslovnega sodelovanja z dobaviteljem postaviti zahteve glede kakovosti izdelkov, označevanja, pakiranja, rokovanja, nadzora delovnega procesa in kvalitete, ni slabo angažirati tudi kakšno zunanjo službo za inšpekcijo izdelkov v proizvodnji in pred odpremo.

Vse te zahteve, tolerance in merila je treba zapisati, dobavitelj jih mora razumeti in pisno potrditi. Če je dobavitelj verodostojen, preverjen in nadzorovan, težav načeloma ne boste imeli.

Ampak, obstaja še nekaj pregovorov, nekateri imajo celo svoje ime, kot npr. Murphijevi zakoni. Eden izmed zanimivih zakonov je ta: “Če lahko gre kaj narobe, bo narobe tudi šlo.”. Ga poznate? Tudi ta je zanimiv: “Če obstaja možnost, da gre narobe več stvari, bo šla narobe tista, ki bo povzročila največ škode.”. In ti pregovori ali zakoniki včasih delujejo tudi pri nabavi materiala in izdelkov.

Kaj torej storiti, če ste prejeli izdelke ali material v neustreznem in nesprejemljivem stanju? Imamo nekaj predlogov:

  1. Popišite podatke o pošiljkah, ki so sporne (datum in številka prevzema, številka fakture ali dobavnice, popis kartona).
  2. Fotografirajte defekte na izdelkih.
  3. Na fotografijah označite anomalije.
  4. Primerjajte sporne izdelke s kvalitetnimi iz prejšnjih dobav, če obstajajo, in oboje fotografirajte.
  5. Ocenite vso materialno in nematerialno škodo.
  6. Protestirajte pri dobavitelju: povejte mu za škodo v pisni obliki, vprašajte ga, naj preveri, kako je do tega prišlo in čigava je krivda, ter se dogovorite za način reševanja reklamacije (delno ali celotno vračilo kupnine, dostava kvalitetnega blaga brezplačno…).
  7. Pridobite informacije o ukrepih, ki jih je ali jih bo dobavitelj sprejel, da do težav ne bo prišlo.
  8. Dogovorite se za sankcije, ki bodo sledile, če se bo težava ponovila.

Vsakemu od nas so se težave pri nabavah že zgodile, in najbrž se še bodo. Če boste upoštevali pregovor “bolje spriječiti nego liječiti”, bo teh težav zagotovo manj. Eden izmed ključnih ukrepov je pa seveda izbira dobrega dobavitelja.

Če potrebujete dobrega dobavitelja embalaže in pakirnih strojev, nas kontaktirajte – zagotavljamo vam, da težav pri dobavah ne boste imeli!

Close Menu