Pričakuje se, da se bodo cene ladijskih prevozov 40 ft. kontejnerjev iz Kitajske v Evropo kmalu povzpele nad $20.000 USD!

Pričakuje se, da se bodo cene ladijskih prevozov 40 ft. kontejnerjev iz Kitajske v Evropo kmalu  povzpele nad $20.000 USD!
Pričakuje se, da se bodo cene ladijskih prevozov 40 ft. kontejnerjev iz Kitajske v Evropo kmalu povzpele nad $20.000 USD!

Pred prvo koronakrizo leta 2020 so bile dobave materiala in surovin na Kitajskem dokaj predvidljiv in enostaven postopek. Cene blaga so seveda bile različne od dobaviteljev do dobaviteljev, višja naročena količina je seveda nižala nabavno ceno.

Ladijski prevozi med Kitajsko in Evropo so se gibali nekje med $2.000 USD za 20 ft. kontejner ter okoli $3.500 USD za 40 ft. kontejner. Cene prevozov so dodatno povišale carinske dajatve, višina je seveda odvisna od materiala, pristaniške pristojbine, lokalni prevozi ter seveda špediterska storitev. Prevozi so bili predvidljivi in so trajali med 25 in 35 dnevi, odvisno od pristanišča na Kitajskem, kjer so bili krcani, in ladjarja.

Nato se je v letu 2019 na Kitajskem pojavil covid, v letu 2020 pa tudi povsod v Evropi. Priča smo bili zapiranju javnega življenja, obveznemu nošenju zaščitnih mask in razkuževanju rok na vsakem koraku, zapiranjubtrgovin in šol, karantenam, prepovedi prehajanju občinskih meja, bilo je ogromno smrtnih žrtev. Kriza je zaprla gospodarstvo po celem svetu, ne pa tudi na Kitajskem, kjer so s covidom po doslednih karantenah zaključili nekaj tednov po praznovanju kitajskega novega leta, in sicer spomladi 2020.

Zaradi tega se je cel svet zgrnil nad Kitajsko s povpraševanjem po surovinah, materialu, izdelkih in napravah, Kitajci so se hitro prilagodili in pridno delali ter ogromno izvažali. Zaradi povečanega povpraševanja po prevozih so se zelo povišale tudi cene prevozov, tako ladijskih kot letalskih in tudi železniških, pa tudi izdelkov in materiala.

Proti koncu leta 2020 je sledil prvi kolaps, ko je na Kitajskem začelo primanjkovati ladijskih kontejnerjev, saj se niso utegnili vračati dovolj hitro iz celega sveta, kamor so bili pred tem odpremljeni.

Tudi po pristaniščih širom sveta so se soočali s težavami zaradi prevelikega števila ladij in kontejnerjev in premajhnega števila tovornjakov, prihajalo je do velikih zamud v dobavnih verigah.

Kot rečeno, proti koncu leta 2020 je bilo, tudi zaradi bližajočih se novoletnih praznikov po svetu konec decembra 2020 in enomesečnega praznovanja kitajskega novega leta v mesecu februarju 2021, na Kitajskem praktično nemogoče priti do prostega kontejnerja, kaj šele do ladijskega prostora. Pred kitajskimi pristanišči so se vile dolge vrste tovornjakov.

Naše podjetje sicer ni imelo težav, saj imamo sklenjeno pogodbo s priznanim kitajskim agentom tovora, ki ima pisarne v vseh večjih kitajskih pristaniščih in je dovolj močan, da so procesi potekali nemoteno in naše stranke težav z zamudami niso občutile.

So pa težave imeli drugi, in to precejšnje: na odpremo kontejnerja so čakali tudi več kot 2 meseca, saj jih evropski špediterji enostavno niso mogli krcati na ladje. In cene voznin so šle v nebo, prevoz 40 ft kontejnerja proti Evropi je kmalu stal med $9.000 USD in $10.000 USD, prevoz 20 ft. kontejnerja pa med $5.000 USD in $6.000 USD.

No, v začetku leta 2021 pa je udarilo: v Evropi ni bilo več možno dobiti sestavin kot je propilen glikol, cena plastike, nekaterih kovin in lesa je poletela v nebo, koles praktično ni bilo več mogoče kupiti saj jih v trgovinah ni bilo, avtomobilska in informacijska industrija sta imeli težave, saj ni bilo več možno nabaviti čipov.

Pomanjkanje surovin je privedlo do podražitve hrane, podražile so se nepremičnine in Evropa se je znašla tik pred inflacijo, ki že trka na vrata.

Kljub pričakovanjem, da se bodo ladijske voznine iz Kitajske nekoliko umirile, temu ni bilo tako: trenutno se prevoz 40 ft kontejnerja iz Kitajske giblje okoli $13.000 USD, in kar je še slabše, pričakuje se, da bo kmalu presegel $20.000 USD na enoto. Najverjetneje se zadaj skrivajo tudi špekulacije ladjarjev, ki se zavedajo svetovne odvisnosti od kitajskega gospodarstva in junaško navijajo cene.

Nekaj časa je bil železniški prevoz edina racionalna alternativa ladijskemi, bil je nekoliko dražji a tudi nekoliko hitrejši od ladijskega. Žal ni več alternativa, saj prihaja do velikih zastojev in visokih cen, pa tudi zamud, saj je postal počasnejši od ladijskega.

Edina možna alternativa je tako ostal letalski prevoz, ki je sicer hiter in ne prav poceni, vendar zanesljiv. Ravno te dni nameravamo za priznano slovensko farmacevtsko podjetje organizirati letalski prevoz strojev za doziranje stekleničk, ki jih je izdelalnnaš kitajski kooperant.

V dani situaciji se je naše podjetje nekoliko prilagodilo ter se usmerilo v dobave pri zanesljivih dobaviteljih tako v Evropi kot tudi v Rusiji in v Indiji, zaradi česar lahko precej konkuriramo tako pri ceni kot hitrosti dostave embalaže in materiala. Šli smo celo tako daleč, da smo zaradi konkurenčnih cen, hitre dostave in kvalitetnih izdelkov postali dobavitelj našim dosedanjim kitajskim dobaviteljem za njihove evropske stranke!

V vsaki krizi pride do t.i. mešanja na tržišču, kjer preživijo podjetja, ki so dovolj fleksibilna in imajo finančne tokove pod odličnim nadzorom, ostala pa stagnirajo ali ugasnejo. Naše podjetje nima niti 1 evra posojil, celotno poslovanje financiramo z lastnimi sredstvi, uspehe žanjemo enega za drugim. To čuti tudi vedno večje število strank, ki nam zaupa, mi pa njim, to čuti tudi vedno večje število naših dobaviteljev, katerim material in izdelke plačujemo 100% avansno, to čutijo tudi naši konkurenti po celi Evropi.

Kontaktiraj nas