Ste v zadnjih 2 letih prejeli od dobavitelja material ali embalažo neustrezne kakovosti?

Ste v zadnjih 2 letih prejeli od dobavitelja material ali embalažo neustrezne kakovosti?
Ste v zadnjih 2 letih prejeli od dobavitelja material ali embalažo neustrezne kakovosti?

Denimo, da ste pri dobavitelju naročili embalažo ali drug material, kot so npr. stekleničke, kapalke, zamaški ali surovina. Vse lepo in prav, dokler izdelki ne pridejo v vaše skladišče, tam pa vas čaka, o groza, neprijetno presenečenje:

  1. iz kapalk se napis o doziranju briše, čeprav se ne bi smel;
  2. med kapalkami se najde človeški las;
  3. kapalke so zaradi prehitrega pakiranja prilepljene na plastično belo zaščitno podlago, ki ostane zalepljena na gumico od kapalke;
  4. kartonska embalaža ni plastificirana, čeprav bi morala biti;
  5. zamaški nimajo navoja, kot bi moral biti;
  6. stekleničke so zelene barve, namesto ambrato kot naročene;
  7. surovine imajo pretečen rok uporabe, čeprav bi rok uporabe moral biti še vsaj 5 let;
  8. pokrovčki so izdelani iz nekvalitetnega granulata, in se ob močnejšem pritisku drobijo;
  9. v rolah nalepk za plastenke se najdejo nalepke dveh različnih tipov izdelkov, namesto enega tipa v eni roli;
  10. Izdelki niso prišli v številu, kot so bili naročeni, temveč v precej manjšem;
  11. nalepke niso plastificirane, čeprav bi morale biti, in ob stiku s tekočino se natisnjena vsebina briše;
  12. gumice na kapalkah niso iz materiala, kot je bil naročen, in gumice se posledično ob stiku z izdelkom napihnejo.

Material je treba ob prevzemu natančno preveriti

Verjeli ali ne, v letih poslovanja smo se s podobnimi napakami že srečali, zlasti na začetku poslovanja, ko dobaviteljev še nismo imeli preverjenih in izbranih. S podobnimi težavami se srečujejo tudi druga podjetja. Da pa bi bilo teh težav manj, vam lahko pomagamo z nasveti.

Človeški las med kapalkami
Človeški las med kapalkami

Kot prvi nasvet bi vam priporočili, da izdelke naročite pametno. Zavedamo se, da se ponavadi ob naročanju materiala zelo mudi, ampak vam toplo priporočamo, da se kljub časovni stiski ne zaletite.

Kot drugo, natančno definirajte predmet nakupa:

  • izgled
  • material
  • barvo
  • vonj
  • tolerance
  • dimenzije
  • rok dobave

Zaželeno je, da od dobavitelja, če se le da, pridobite kakšen vzorec, ga testirate in potrdite.

Ob naročanju navedite vse pomembnejše zahteve, saj kot pravi star pregovor, če obstaja možnost, da bo kaj narobe šlo, bo narobe zagotovo tudi šlo. Zato to možnost, da bi kaj narobe šlo, skušajte znižati na najnižjo možno raven.

Ko prejmete material od dobavitelja, ga natančno preštejte, naključno odprite nekaj kartonov in preverite vsebino. Ugotovljene napake nemudoma evidentirajte in odprite reklamacijo proti dobavitelju.

Dobavitelj bo seveda zadevo preveril tudi pri sebi in se vam najverjetneje tudi opravičil.

Kapalke z 'dodatkom' - zalepljena plastike na črnih gumicah
Kapalke z ‘dodatkom’ – zalepljena plastike na črnih gumicah

Če gre za manjšo napako, lahko tudi sprejmete opravičilo, ampak vseeno zahtevajte akcijski plan ukrepov, s katerim bo dobavitelj zmanjšal ponovitev napake pri kasnejših dobavah.

Če pa gre za večjo, kritično napako, potem pa opravičilo ne zadostuje. Od dobavitelja zahtevajte povrnitev finančnih sredstev zaradi škode, ki vam je nastala, ali dobavo ustreznih izdelkov brezplačno. Če je dobavitelj razumen, vam bo zadevo že sam predlagal, in na vas je, ali jo boste sprejeli ali ne.

Lahko vam pomagamo

Zavedamo se, da ste usmerjeni v proizvodnjo izdelkov in njihovo prodajo, in da je ukvarjanje z dobavitelji naporno delo. S tem se ukvarjamo od leta 2010 in verjemite nam, v teh letih smo videli praktično vse, kar je možno. Dobra stran tega je, da smo pridobili tudi veliko izkušenj, s katerimi vam v bistvu lahko pomagamo, zlasti pri nabavah iz Kitajske:

  1. preverimo lahko dobavitelja;
  2. pomagamo vam pri pripravi vhodnih zahtev vašega izdelka;
  3. od dobavitelja zahtevamo vzorce;
  4. na Kitajskem organiziramo kvalitativni in kvantitativni inšpekcijski pregled materiala pred samo odpremo;
  5. posredujemo v primeru sporov.

Z našimi izkušnjami vam lahko minimiziramo tveganje za nastanek neprijetnih presenečenj in ukvarjanje z njihovim reševanjem. Naše storitve so preizkušene in kvalitetne, prihranile vam bomo marsikatero negativno izkušnjo pri nepreverjenih dobaviteljih.