Tretje največje kitajsko pristanišče Yantian zaprto že več kot teden dni: vpliv bomo čutili tudi v Evropi

Tretje največje kitajsko pristanišče Yantian zaprto že več kot teden dni: vpliv bomo čutili tudi v Evropi
Tretje največje kitajsko pristanišče Yantian zaprto že več kot teden dni: vpliv bomo čutili tudi v Evropi

Cene prevoza tovora s tovornimi ladjami so v zadnjih dveh letih poletele v nebo, saj od izbruha epidemije covid-19 prihaja do zaprtij ključnih pristanišč, zapor in težav z dobavo, ker kitajske tovarne ne zmorejo dohajati tempa naročil.

Težavam ni videti konca, saj so zaradi enega pozitivnega delavca pred osmimi dnevi zaprli po prometu tretje največje kontejnersko pristanišče na svetu Yantian. Pred pristaniščem se nabira zastoj tovornih ladij, ki se z vsakim dnem povečuje.

Težave se bodo sčasoma poznale povsod po svetu, saj zaradi dražjih cen prevoza (ki še rastejo), dobavitelji dvigujejo ceno produktov, posledično pa se bodo podražili tudi predmeti na policah naših trgovin.

Evropska živilska, kozmetična, prehrambena in tudi druge industrije so precej vezane na nabave materiala in surovin iz Kitajske. Četudi je nabavna cena izdelkov na Kitajskem nižja kot v Evropi, jih dragi ladijski prevozi precej podražijo.

Težava v Evropi je tudi ta, da industrija na Kitajskem kupuje tudi veliko surovin, iz katerih so narejeni evropski polizdelki in izdelki. Ker se tudi cene surovin višajo zaradi dragih pomorskih prevozov, upravičeno menimo, da se nam približujejo težki časi in gospodarska kriza, kakršne še nismo videli. Čas bo pokazal svoje, upamo, da se motimo.

Gospodarstvu, ki je odvisno od dobav iz Kitajske, predstavljamo dobro alternativo, saj imamo na zalogi v Evropi ogromne količine pumpic, dozatorjev, razpršilk, lončkov ter posod za hrano. Cene so podobne kitajskim, a je dobava redna, hitra in neodvisna od dogajanja na trgu ladijskih prevozov.

Kontaktiraj nas